Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Nira I3+
Henrik, Audi S2549Hk / 637Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Ismet, Mazda RX7468Hk / 533Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Per, Nissan S14576Hk / 694Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Anders, BMW Turbo863Hk / 959Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Thomas, Nissan S15499Hk / 597Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Anders A, Audi S2493Hk / 528Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Johan, Saab 93 Aero519Hk / 633Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Oliver, Volvo 740 Turbo526Hk / 694Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Jimmy, Subaru Impreza WRX351Hk / 554Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt
Per och Filip, Volvo 240 Turbo551Hk / 732Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S80 PRO
Philip, Volvo 740 Turbo601Hk / 685Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Theodor, Toyota Supra MK4814Hk / 979Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Bekim M, Nissan 200sx321Hk / 432Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Tobias, Nissan Skyline GTR602Hk / 629Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Tommy, Toyota Supra MK4826Hk / 897Nm beräkn. max motoreffekt